معرفی

 | تاریخ ارسال: 1403/2/4 | 
معرفی
پردیس های  ‌بین الملل  شعبه ‌هایی از دانشگاه‌ های دولتی هستند که کیفیتی مشابه با دانشگاههای دولتی دارند با هدف پذیرش دانشجو در قبال دریافت شهریه ایجاد می ‌شوند. پذیرش دانشجویان به دو طریق آزمون سراسری سازمان سنجش یا آزمون اختصاصی، بر اساس مقررات و آیین‌نامه‌ های دانشگاه و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌ گیرد.
در کل نحوه پذیرش در دانشگاه های پردیس خودگردان بر اساس قوانین و ضوابط آیین نامه های مربوط به دانشگاه ها و تحت نظارت سازمان سنجش کشور از طریق شرکت در کنکور سراسری صورت می گیرد.
نحوه تدریس اساتید در دانشگاه های دولتی و دانشگاه های پردیس‌خودگردان با یکدیگر تفاوتی ندارد و اعتبار مدرک هر دانشگاه با یکدیگر برابر است.
مهمترین اهداف این پردیس های بین الملل عبارتند از: تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور مطابق استانداردهای بین المللی، گسترش آموزش عالی در مناطق آزاد و استفاده از همه ظرفیت های دانشگاهها برای بین المللی شدن، ورود به عرصه رقابت بین المللی برای ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و جذب دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی و ارتقای شاخص های علمی دانشگاه و توسعه مرزهای دانش وهمچنین خودکفایی دانشگاه ها می باشد.


تاریخچه
پردیس خودگردان یا بین الملل دانشگاه با مجوز رسمی از شورای گسترش آموزش عالی به طور رسمی از سال ۱۳۹۱ اقدام به جذب دانشجو نموده است .
وتا کنون بیش
۴۰۰۰ نفر در مقاطع کارشناسی ارشد ودکتری  در رشته های فنی و مهندسی،  علوم پایه،  و علوم انسانی از آن فارغ التحصیل شده اند.


 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 119 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر